Daten |
Status |
unveröffentlicht geplant für 1984 |
Entwicklung |
Atari, Inc. 1265 Borregas Ave Sunnyvale, CA 94089 |
Programmierung |
Bob Polaro |
Produktcode |
CX26121 |
Genre |
Arcade |
Medium |
Steckmodul |
Steuerung |
Atari Kid's Controller |
Spieler |
1 |
Boxtext |
Holey Moley
Holes full of moles. Grab yer hammer and knock 'em down 1-2-3. Here's a fast action game that will challenge your reflexes. Watch for the moles popping up from their holes. Hit them fast before they disappear. You better look closely. Sometimes the moles will trick you. Don't strike the acorn or you'll lose big oints. If the King of the Moles comes by, you better be ready for action.
The object of the game is to hit the moles before they return to their holes. Each hole is controlled by one of nine buttons on the special Kid's Controller. Maximum points are earned by clobbering the moles as they first appear from their holes. You must score 300 points per round to continue the game. Bonus rounds are awarded for good play.
(Text von der 2002 erschienenen Version)
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Boxtext |
Das Spielprinzip von Holey Moley basiert auf dem des japanischen elektromechanischen Arcadespiels モグラ退治 (Mogura Taiji) von TOGO aus dem Jahr 1975, welches im Amerikanischen als Whac-a-Mole bekannt ist. Es ist ein direkter Port des Video-Arcadespiels Holey Moley von Thomas Automatics, Inc. (TAI) aus dem Jahr 1982, welches von Rollertron entwickelt und an TAI lizenziert wurde.
Das Spiel wurde auf der Classic Gaming Expo 2002 samt einem Overlay für den Kid's Controller erstmals in Kleinstauflage veröffentlicht.
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Original-Arcadespiel |
▶ Holey Moley (Thomas Automatics, 1982)
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